TARİHTE BUGÜN:

Bahar ayını havaların düzelmesini beklerken geçiriyoruz. Klasik hafta sonu dağcısı hareket tarzı ile salıdan başlayan hava kontrolleri yerini perşembeden iptal programlarına çeviriyor. Heveslere havalar fermuar çekerken, yoğun iş temposu ve koşturmaca ile “bana bir tırmanış lazım ancak o da bu hafta lazım” düsturundan hareket ederek geçen sene boş geçirdiğimiz Geyve’ye kaçma planı şekilleniyor… Biraz kamp biraz güneş bolca tırmanış ve temiz hava. Kulağa çok hoş geliyor.

Topo

İlk gün, sıcağa inat spor rotalarda ve beraberinde Geyve İdman Yurdu (geleneksel) rotasında güneş banyosu yaparken akşam kampın ve ateş böceklerinin tadını çıkarıyoruz. Tırmanışın yanında keyif kampı formatına da çevirdiğimiz 3 günlük ziyareti günün belli saatlerinde ağaç altında kendimizi esintiye bırakarak ve yer yer tembellik ederek alevlendiriyoruz. Kampın, meydandaki tek ağacın ve gölgesinin sahibiyiz. Gece sessizlik ve bolca huzur…

Google ve Halk Ekmek rotalarında bakınırken sektörün sağ tarafında yer alan muhtemelen yeni olacağını düşündüğümüz hattı gözümüze kestiriyor ve son günün sabahında erken saatlerde tırmanıyoruz.

1.İp boyu (IV, IV+/35 mt): Hattı dikkate alarak bolca döküntü ve çalı çırpının arasından yükselerek ilk ip boyuna giriyoruz. Görece oldukça rahat bir şekilde (çalıları saymaz isek) hattın bu bölümünü tamamlıyoruz. Bitime yakın bölümde küçük set üzerinde istasyonu kuruyoruz.

2.İp boyu (V, V-/15 mt): İstasyonun üzerinde yükseldikten sonra bitimin hemen altında büyük bir set daha bizi karşılıyor. Burada çok saga kaçmadan (en sağda görece daha rahat bir baca etabı mevcut) rotayı tamamlıyoruz. Bu arada belirtmezsek olmaz hattın son etabında sol tarafta bu rota için daha sert slap içeren dişli bir varyant olabilir. Meraklısına.

Etap bitiminde hesaba katmadığımız bir surpriz karşılıyor bizi. Geçit vermeyen ağaçlar… Bu sene belki de sezon etkisinden olabilir Geyve'yi daha bol ağaçlı ve yeşil bulduk. Tırmanış bir yana böyle olması elbetteki çok çok güzel. Umarız hep böyle kalır mevcut ülke koşullarını düşünür isek.

Sık ağaçların arasına patikaya ulaşma çabası ile dalıyoruz. Dalları ite kaka aşağı doğru yollanıyor az bir zaman sonra keçilerin tırmanıcıları düşünerek açtıkları patikaya ulaşıyoruz. Sonrası ağaç altında mis gibi gölgede kahvaltı.

Rota Künyesi

Rota adı: Asya’nın oyuncağı

Tarih: 10.06.2018

Ekip: Murat Büyükbıçakcı, Ata Türe

Zorluk: IV+, V max

Not: Bu kamp kızım Asya’nın ilk kampı olması dolayısı ile daha özel oldu. Tüm kamp boyunca yanımızda olan ve araca bindiğimizde yanımıza alıp almadığımızdan panik halde emin olmadığımız oyuncağına atıf yapmak istedik.